fredag 8 maj 2015

En fredag



07:00 Sveper ju koppar kaffe och kejderöker på balkongen

08:00 Funderar på livet i allmänhet, skriver och gråter

10:00 Stänger av telefononen och loggar ut, hej verkligheten

10:28 Äter en tallrik med fil och flingor plus ett halvt kilo lösgodis. Lyssnar på barnen utanför och förundras över deras ljudnivå. Jag fryser.

Sover.Sover.Sover

11:26 Vaknar och blir arg. Fruktansvärt arg. Fy fan vad arg jag är.

11.30 Inte lika arg. Tittar på den döda telefonen. Den är tyst. Skönt. ......... PANIK!!
Andas och tänker att det får vara så här. Hyperventilerar lite. Vägrar sätta på mobilen. 

Går och lägger mig.



12.45 Jag har en fruktansvärd ångest, hjärtat hoppar snart ur bröstkorgen. Jag har klätt på mig och tagit en tablett. Snart ska jag masta på båten.
 

Inga kommentarer: